معرفي وبلاگ
حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی
دسته
آرشيو
آمار وبلاگ
تعداد بازديد : 239671
تعداد نوشته ها : 140
تعداد نظرات : 11




چاپ اين صفحه  حمايت از توليد ملي

حمايت از توليد ملي کار و سرمايه ايراني

 حمايت از توليد ملي
Made In Iran

ما مي توانيم

حمايت از توليدات با كيفيت

Rss
ويرايش قالب
حمايت از توليد ملي

سانتريفيوژهاي ايران از هميشه تندتر مي‌چرخند

سفير رژيم صهيونيستي در واشنگتن، ضمن يادداشتي كه دربرگيرنده تكرار اتهامات مكرر اين رژيم عليه ايران است، به شكست سياست‌هاي 1+5 در مذاكره با ايران اذعان كرد.

به گزارش فارس، "مايكل اورن"، سفير رژيم صهيونيستي در ايالات متحده طي يادداشتي كه در روزنامه وال‌استريت ژورنال، از رسانه‌هاي جريان غالب آمريكايي منتشر شده است، پس از جاري كردن سيلي از اتهامات عليه جمهوري اسلامي ايران، از مساله هسته‌اي گرفته تا تروريسم، اذعان كرد كه كشورهاي موسوم به 1+5 در مذاكره با ايران رويكردي ناموفق را در پيش گرفته‌اند.

بنابراين گزارش، اورن ضمن اشاره به مذاكرات سال 2009 و برشمردن خواست‌هاي آن‌زمان شش كشور از جمهوري اسلامي ايران مبني بر توقف كامل غني‌سازي اورانيوم و خارج كردن ذخاير اورانيوم 3.5 درصد غني‌شده از اين كشور، تصريح كرد كه ايران نه‌تنها خواست‌هاي مزبور را رد كرد بلكه اورانيوم را تا سطح 20 درصدي نيز غني ساخت كه به ادعاي وي، تبديل آن به سلاح تنها چند هفته به طول مي‌انجامد.

وي سپس به شرايط حال حاضر رجوع كرده و مي‌گويد كه اكنون، ايران داراي 225 پوند اورانيوم 20 درصد غني شده است، 11000 پوند اورانيوم 3.5 درصد در اختيار دارد كه مجموع اين‌ها براي توليد 5 بمب اتمي كافي است! 1+5 به جاي اينكه بر خواسته‌هاي قبلي خود تاكيد كند، تنها خواستار قطع غني‌سازي 20 درصدي و انتقال ذخاير 20 درصد غني‌شده به خارج از كشور و تعطيلي تاسيسات هسته‌اي فردو شد. اما ايران حتي همين را هم رد كرده است.

اورن تاكيد كرده كه ايران بر سانتريفيوژهاي خود خواهد افزود و آن‌گونه كه آژانس اعلام كرده است، اين سانتريفيوژها تندتر از هميشه هم مي‌چرخند.

رژيم صهيونيستي در آمريكا مدعي است كه تحريم‌هاي غرب توانسته‌اند بر اقتصاد ايران اثر گذارند اما اذعان كرده كه نتوانسته‌اند تاثيري بر برنامه هسته‌اي ايران داشته باشند.

ايران همواره تاكيد كرده كه از حقوق هسته‌اي خود نخواهد گذاشت و برنامه هسته‌اي را نيز تنها با مقاصد صلح‌آميز دنبال مي‌كند

منبع: رجانيوز