معرفي وبلاگ
حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی
دسته
آرشيو
آمار وبلاگ
تعداد بازديد : 239372
تعداد نوشته ها : 140
تعداد نظرات : 11




چاپ اين صفحه  حمايت از توليد ملي

حمايت از توليد ملي کار و سرمايه ايراني

 حمايت از توليد ملي
Made In Iran

ما مي توانيم

حمايت از توليدات با كيفيت

Rss
ويرايش قالب
حمايت از توليد ملي

چرا با وجود داروهاي ايراني برخي از پزشكان مصرف داروهاي خارجي را توصيه مي كنند؟

اين مسئله مي تواند چند دليل داشته باشد كه به طور مختصر و نمونه به توضيح برخي از آن ها مي پردازيم

1)برخي از پزشكان با شركت هاي پخش داروهاي خارجي قرارداد دارند و از اين محل سود زيادي نصيب آن ها مي شود و متاسفانه بي تعهدي و منفعت طلبي اين دسته از افراد مانع از آن شده كه در تجويز دارو به بيماران از داروهاي مشابه و توليد داخل استفاده كنند. بلكه در برخي موارد با طرح دلايل نادرست بيماران را از مصرف داروي ايراني مي ترسانند.

2)برخي از پزشكان نمي خواهند داروهاي جديد و ساخت كشور خودمان را هم امتحان كنند و ببينند كه در عمل آن ها چيزي از داروهاي ساخت كشورهاي ديگر كم ندارند بلكه در بعضي موارد حتي كيفيتي بهتر از آن ها را ارائه مي دهند. اين دسته از پزشكان چون سال ها داروهاي خارجي را تجويز نموده و اثر مطلوبي از آن ها در بهبود بيماران ديده اند حاضر نيستند تجربه جديدي را در اين زمينه داشته باشند و با تاكيدهايي كه به بيماران مي كنند باعث مي شوند آن ها نسخه به دست داروخانه هاي متعددي را زير پا گذاشته و حتما دنبال آن داروهايي كه ساخت كشورهاي خارجي است بگردند و از مصرف مشابه ايراني آن ها امتناع بورزند.

3)بعضي از بيماران به خاطر تلقينات نادرست و فرهنگ سازي نشدن درست در اين زمينه بهبود بيماري خود را فقط منوط به مصرف داروهاي خارجي مي دانند و به داروهاي ساخت كشور خودمان بدبين هستند و با ديد منفي به آن مي نگرند . متاسفانه سال هاست كه اين نوع طرز فكر به مردم القا شده و برطرف شدن اين مسئله احتياج به  زمان و كارهاي آموزشي و فرهنگي مختلف در اين زمينه دارد. اين گونه افراد حتي اگر پزشك هم آن ها را به سمت داروي ايراني راهنمايي كند و اين اطمينان را به آن ها بدهد كه نمونه داخلي هيچ فرقي با نمونه خارجي ندارد بازهم مجاب به مصرف داروي داخلي نمي شوند.

نكته قابل توجه و تامل در اينجا اين است كه اگر واقعا داروهاي ايراني كيفيتي همسان داروهاي خارجي دارند و اگر توليد داخل جوابگوي نياز بيماران از جهت تعداد دارو و مصرف آن در كشور است چرا نبايد از ورود داروهاي خارجي به كشور جلوگيري كنيم؟

نوشته شده توسط مدير وبلاگ  http://farmanerahbaram.tebyan.net